از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

پسر هستید یا دختر؟!!

 پسر هستید یا دختر؟!! 

اشتباه نکنید! نمی‌خواهم بدانم شما پسر هستید یا دختر! با نوشتن این پست می‌خواستم سایتی را به شما معرفی کنم که البته با درصدی خطا می‌تواند حدس بزند، شما دختر هستید یا پسر؟

عجیب است! نه؟!

در یونان باستان ورزشکاران المپیک‌های باستانی برای اثبات مردانگی خود مجبور بودند با اندام برهنه، در مقابل انظار مردم رژه بروند. اما در جهان مدرن، موضع پیچیده‌تر شد، حتی گاهی معاینه ظاهری هم نمی‌توانست مشکل‌گشا باشد! و به علاوه این معاینات هم برای ورزشکاران نامی پذیرفتنی نبود، مسائل حقوقی و قضایی هم بر مشکلات می‌افزودند، به همین خاطر دانشمندان از شیوه تست کروموزم‌ها با استخراج DNA از لامی که به سادگی روی مخاط دهان کشیده می‌شد، استفاده کردند.

اما در دنیای اینترنت، چگونه این کار می‌تواند انجام شود؟!

موضوع خیلی ساده است، اسکریپتی نوشته شده که سابقه بازدیدهای شما را از سایت‌ها و صفحات مختلف از طریق حافظه مرورگر اینترنتی‌تان، استخراج می‌کند. با توجه به اینکه مشتری‌های سایت‌ها و وبلاگ‌های مختلف،‌از لحاظ جنسیتی، تفاوت‌هایی با هم دارند، سایت با استفاده از سابقه وب‌گردی شما، حدس می‌زند که شما بیشتر احتمال دارد دختر باشید یا پسر!

اسکریپتی که صحبت آن به میان آمد، Social History نام دارد. نحوه کار این اسکریپت به این ترتیب است: می‌دانید که در صورت بازدید شما از یک صفحه اینترنتی، رنگ لینک آن صفحه در مرورگر شما، تغییر می‌کند. این اسکریپت هم دقیقا از همین قضیه استفاده می‌کند. توجه داشته باشید که این اسکریپت به بوک‌مارک‌های شما دسترسی ندارد و صرفا یک به یک، سابقه بازدید‌های شما از سایت‌های خاصی را چک می‌کند. به عبارت دقیق‌تر، می‌توان لیستی از سایت‌ها را به خورد اسکریپت داد تا اسکریپت بررسی کند که یک کاربر از کدام یک از سایت‌های لیست دیدن کرده است.

مایک، نویسنده سایت Mike On Ads هم به طرز هوشمندانه‌ای از این اسکریپت استفاده کرده است. او برنامه‌ای نوشته که سابقه وب‌گردی شما را به عنوان داده خام می‌گیرد و بعد با توجه به آمارهای موجود در مورد میزان بازدید جنسیتی از سایت‌های مشهور و پرطرفدار، محاسبه می کند که شما بیشتر محتمل است دختر باشید یا پسر!

این هم اسکرین شاتی از تست من:

بدیهی است که این برنامه درصد قابل توجهی خطا ممکن است داشته باشد.

برای تست جنسیت خود به اینجا بروید! 

 

 

برگرفته از  

http://1pezeshk.com/archives/2008/11/using-your-browser-url-history-to-estimate-gender.html

نظرات 1 + ارسال نظر
رضا شنبه 11 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:20 ب.ظ http://baleshovgh.blogsky.com

سلام دوست من
ممنون از حضورتون
با مطلب تازه ای بروزم.

سلام
بازم مثل همیشه کارتون عالیه . با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد