از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

یاهو زمان نگه‌داری اطلاعات کاربران را به سه ماه کاهش داد.

یاهو زمان نگه‌داری اطلاعات کاربران را به سه ماه کاهش داد.

موتور جست‌وجوی یاهو مدت نگه‌داری اطلاعات شخصی کاربران اینترنت را از 13 ماه به سه ماه کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، این شرکت اینترنتی تحت سیاست جدید، اطلاعات شخصی کاربران را با استثناءهای محدود، برای کلاهبرداری، الزامات امنیتی و حقوقی پس از 90 روز نامشخص خواهد کرد.

همچنین سیاست جدید یاهو علاوه بر جزییات مربوط به جست‌وجو شامل مشاهده صفحه، کلیک برروی صفحه، مشاهده و کلیک برروی تبلیغات نیز خواهد بود.

بر اساس بیانیه یاهو، این سیاست جدید رابطه اعتماد یاهو با 500 میلیون کاربر جهانی‌اش را بهبود بخشیده و پیشرو بودن دراز مدت این شرکت در زمینه حریم خصوصی را افزایش می‌دهد.

یاهو و سایر شرکت‌های اینترنتی از سوی گروه‌های مدافع حریم خصوصی در آمریکا و اروپا تحت فشارند تا زمانی را که اطلاعات جست‌وجو و اطلاعات مربوط به آدرس اینترنتی منحصر کاربر را نگه‌داری می‌کنند کاهش دهند.

غول اینترنتی گوگل در ماه سپتامبر این زمان را از 18 ماه به 9 ماه کاهش داد و غول نرم‌افزاری مایکروسافت نیز اعلام کرده در صورت موافقت شرکت‌های اینترنتی دیگر آماده است تا این زمان را به شش ماه کاهش دهد.

شرکت‌های اینترنتی در بحث مربوط به نگه‌داری اطلاعات کاربران استدلال می‌کنند ثبت جست‌وجوهای گذشته به آن‌ها کمک می‌کند کارآمدی موتورهای جست‌وجوی خود را ارتقاء دهند.

اما به گفته مدافعان حریم خصوصی، این شرکت‌ها به‌منظور نمایش تبلیغات هدفمند که منبع اصلی درآمد آن‌ها است از اطلاعات مذکور برای گردآوری اطلاعات مربوط به عادت‌های کاربران استفاده می‌کنند.  

 

برگرفته از سایت تبیان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد