از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

از هر دری سخنی ...

خدایا ! تا خدائیش باش ...

اینترنت یک گیگابیت تا سه سال دیگر در کشور کره

 بابا  اونا  فقط  ۱ گیگ هستند   

----

 ما ۵۶  کیلوبایت هستیم 

 

 

سرعت دسترسی به اینترنت در سراسر دنیا به طور سرسام آوری در حال افزایش است. ( البته اگر ایران را نادیده بگیریم ) دولت ها به خوبی این نکته را دریافته اند که دسترسی سریع کاربران کشورشان به اینترنت باعث افزایش رشد علمی و البته کاهش هزینه ها خواهد شد. بنابراین رقابت زیادی برای راه اندازی خطوط با سرعت بسیار بالا در بین کشورهای جهان به راه افتاده است.

 

برای همین دولت کره جنوبی با همکاری صنایع مخابراتی این کشور تصمیم گرفته که تا سال 2012 در شهر های اصلی خود به کاربران، اینترنت با سرعت یک گیگابیت در ثانیه ارایه کند. برای این کار مبلغ 34 تریلیون ون ( واحد پول کره ) سرمایه گذاری خواهد شد.

 

بر اساس این پروژه کاربران تا سه سال دیگر به سرعت یک گیگابیت در خطوط کابلی و 10 مگابیت به صورت بی سیم دسترسی خواهند داشت. یکی از اهداف دولت کره این است که کاربران امکان تماشای برنامه های تلویزیونی را هم از طریق اینترنت داشته باشند.

 

البته شهر های کوچک کره هم در این پروژه فراموش نشده اند و کاربران اینترنت به سرعتی بین 50 تا 100 مگابیت دسترسی خواهند داشت.

 

من هم پیش بینی می کنم که تا سال 2012 مسوولان ما به این نتیجه می رسند که سرعت اینترنت 128 کیلوبیت برای کاربران اینترنت کافی نیست و بنابراین محدودیت سرعت از 128 به 192 کیلوبیت تغییر خواهد کرد. البته چون روند تصویب و کاغذ بازی در این گونه موارد مدت زیادی طول می کشد این موضوع از سال 2015 اجرایی خواهد شد.

 

توضیح: یک گیگابیت معادل 1000000 کیلوبیت است!  
منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد